tip tap tee, speel jij mee ?

 Omslag Tip

Zoals jullie misschien wel weten ben ik mama en peuterjuf. Ik ben werkzaam op twee verschillende peuterspeelzalen en iedere dag is weer een dag vol verrassingen.

Voorlezen doe ik veel in de peutergroep. Iedere dag lezen we een boekje voor meestal passend bij het thema waar we op dat moment mee werken. Ook thuis lees ik veel voor en inmiddels hebben mijn kindjes en ik een grote collectie boeken. Vooral peuterboeken. De kleutercollectie begint nu te groeien.

Maar zoals gezegd ben ik mama en peuterjuf maar ik speel ook de hoofdrol in een peuterboekje nl. in het boekje : Tip tap tee…speel je mee ?

Het boekje is geschreven voor Betty Sluyzer. Zij is bekend van vele peuterboekjes zoals :

  • tellen met muis Jelle
  • billen buikje boelieboem
  • het grote voorleesboek voor peuters
  • Sinterklaas en Pierewiet !! (aanrader)

In het boekje Tip tap tee, speel je mee ? Gaat Max samen met zijn beer voor de 1e keer naar de peuterspeelzaal/kinderopvang. Mama brengt Max naar de juf. Max kent daar al 1 meisje en dat is Sara. In de klas doen Max en zijn beer alle herkenbare dingen die de peuters ook op een peuterspeelzaal of kinderopvang doen tijdens een ochtendje spelen. De juf van de peutergroep heet : Juf Miranda.

Tip juf Miranda bw

Deze naam is door Betty Sluyzer niet zomaar bedacht maar gekozen. Betty en ik hebben elkaar een aantal keren mogen ontmoeten en ik ben groot fan van haar boeken. Destijds schreef ik veel over haar boeken op mijn toenmalige blog en daarom heeft zij mij gevraagd of ik de hoofdrol wilde spelen. En natuurlijk wilde ik dat !!!

Na het uitwisselen van informatie verscheen enige tijd later dit leuke prentenboek !!

Graag wil ik 3 van deze mooie boekjes weggeven. Laat in je reactie hieronder achter voor wie jij graag dit boekje wilt winnen en wie weet lees jij binnenkort voor uit dit boekje.

meer informatie over Betty Sluyer en haar boeken zijn te vinden op haar website:

http://www.bettysluyzer.nl/

kaart tip eten bw kaart tip groot bw

Geef een reactie

