Sint maarten

 11 november is de dag… dat mijn lichtje, dat mijn lichtje,

11 november is de dag… dat mijn lichtje branden mag.

bobbi

11 november was weer de dag dat de kindjes weer langs de deuren gingen met hun mooie zelfgemaakte lampion, een rugtas en ingestudeerde liedjes.

Mijn twee kleintjes vonden het spannend en leuk.

De weken voorafgaande werd er natuurlijk door mijn kindjes druk geknutseld op de opvang en op school aan een mooie lampion en ik samen met mijn peuterklasjes.

Ieder jaar is het weer een hele klus om een mooie lampion te bedenken die weerbestendig is, want meestal hebben we op 11 november regen en harde wind en waar een peuter zelf het meeste werk aan verricht… (dit laatste is altijd een struikelpunt)

Samen met mijn peuterklas maakte me een mooie puk-lampion dmv papieren bordjes en mijn andere peutergroep maakte een mooie uil.

Mijn zoon maakte een echte weerbestendige lampion. Eerst zelf een mooi paddenstoel maken dmv knippen, prikken, verven en kleuren en daarna heeft juf deze gelamineerd.

Echt een super idee !! Dit idee neem ik mee voor volgend jaar.

de lampionnetjes van mijn kleintjes. De paddenstoel van mijn kleuter en het lieveheersbeestje van mijn peuter
de lampionnetjes van mijn kleintjes. De paddenstoel van mijn kleuter en het lieveheersbeestje van mijn peuter

Geef een reactie

