de boekenplank (1)

Onlangs was er bij de de Jumbo een spaaractie Kinderboeken.

Ik ben dol op kinderboeken en natuurlijk deed ik fanatiek mee met deze actie en heb ik totaal 14 mooie boeken kunnen verzamelen. De komende 14 week deel ik ze graag met jullie.

Vandaag starten we met een boek dat ik keer op keer links liet liggen want de titel en het uiterlijk van het boek trok mij totaal niet. Totdat mijn peuter iedere keer weer het boek pakte en het mee wilde nemen ging ik toch maar overstag.

Het boek heet : Een boek en is geschreven door : Hervé Tullet

  
Het is een boek is interactieve kinderboek dat geen gebruik maakt van mechanische snufjes.  Het is een eenvoudig boek maar verrassend, spannend en vol fantasie!

Het boek start meteen met een eenvoudige opdracht :Duw op het gele bolletje en sla de bladzijde om. Op de volgende pagina verschijnt nog een bolletje. Als je erover wrijft, verandert het van kleur. Maar pas op, als je het boek kantelt, rollen de bolletjes naar een kant. En wat zal er gebeuren als je in je handen klapt?

   
 Elke dubbele pagina geeft een opdracht en het resultaat zie je op de volgende bladzijde. De bolletjes zijn geschilderd met gele, rode en blauwe verf op een witte achtergrond; op een aantal pagina’s is die (als gevolg van een opdracht op de voorgaande pagina) geheel of gedeeltelijk zwart. Wanneer de bolletjes elkaar overlappen, ontstaat een mengkleur.

   
 Een origineel en erg leuk boek, mijn peuter en kleuter deden actief mee en zeker een aanrader.

3 thoughts on “de boekenplank (1)

  1. Wat een grappig concept! En 14 boeken? Wauw! Hier gingen ze zo snel dat ik nog kaarten over had maar geen Jumbo hier in de buurt nog boeken had!

Geef een reactie

