Wiebeltand

Mijn kleuter staat aan het begin van een nieuwe mijlpaal: de tandenwissel.

Vrijdagmorgen 7uur. Opeens hoor ik mijn kleuter huilen zijn wiebeltand zit nu erg los en dat is spannend. Helemaal na de valpartij met de fiets met een aantal tandartsbezoeken ivm tandjes die naar binnen waren geklapt en dan opeens weer een tand die vreemd in je mond staat.

Maar het is dus zover ! Onze kleuter begint met het wisselen van zijn tanden !

Het kleine jongetje wordt (veel te snel) groot !!

Nadat onze kleuter weer tot rust is gekomen en zit te genieten van de ondeugende streken van zijn konijn was daar opeens zijn tand, los in zijn hand !! Wat was hij trots !

Maar wat nu? Waar bewaren we het kleine ieniemienie tandje in ? In een mooi bewaarpotje natuurlijk.

Op het internet begon mijn speurtocht en zag heel veel potjes zoals deze :

 
Dit is een doosje van Lumage zoals je ziet kun je de tandjes bewaren in volgorde zoals ze in de mond zaten. Voor meer info klik je hier

Hij lijkt me super leuk om te bestellen. Naast het bewaardoosje wordt er nl. ook een logboekje bijgeleverd. 

Het logboekje is een drieluik in A5 formaat en bestaat uit een melktandenkaart, een voorleesverhaal met de tandenfee en tips van de tandarts.

Maar deze potjes zijn ook altijd heel leuk. 

Tevens zag ik dit op de site van Highteeth, een tandenkaart.

 
Ik heb de kaart besteld en deze komt in het fotoboek met natuurlijk een mooie 1e tandloze foto. En het tandje ….. die bewaren we voorlopig in dit mooie potje. 

Geef een reactie

