Sensory ~ bottle

Onlangs vond ik op mijn werk een grote draagtas gevuld met allerlei kleine lege petflesjes.

Hiermee wilde ik gaan knutselen. Maar wat ?

Pinterest bracht mij op een idee : Sensory-bottle.

Samen met een aantal peuters ging ik de berging in op zoek naar bruikbare spulletjes. We vonden kleine kraaltjes, glitters, strooisterretjes en schelpen.

In kleine groepjes gingen we aan de slag. Eerst vulde we de fles met een laagje glitter ( gebruik van een trechter is hierbij heel handig) vervolgens voegde we de strooisterretjes, kralen en kleine schelpjes toe en totslot vulde we de fles met water (water tot de rand) en als allerlaatst een druppeltje lijm aan de schroefrand, dop erop en ….. Schudden maar !!!!

Wauw ! Riep een peuter. Ik heb een toverfles !

  

Zo simpel te maken maar zo leuk !!

Geef een reactie

