dag van de leidster deel 2.

Vandaag is het de dag van de leidster.

tn2_46_1341756780

Ik ben een werkende mama en mijn kindjes gaan sinds april 2010 en september 2012 naar de kinderopvang.

Bijna iedere dag brengen wij onze kindjes met veel plezier naar de opvang. Bijna iedere dag, want ook soms hebben mijn kindjes geen zin om te gaan. Maar meestal als ze weer met twee voetjes over de drempel staan is het alweer dikke pret.

Ook hoor ik regelmatig bij het ophalen… ben je er nu alweer ? Een teken dat ze het hier reuze naar hun zin hebben !

We hebben een kleine time-out gehad met onze kleuter. Hij heeft een half jaartje gastouder gehad maar helaas was hier geen klik en mocht hij gelukkig weer terug naar de opvang. Hier ging hij meteen met veel enthousiasme weer naar terug.

Een aantal dagdelen per week zorgen de leidsters van de opvang voor onze kindjes en nog vele andere kindjes. En door mijn werk als peuterjuf weet ik ook dat dit niet niks is

Een groepje peuters  bijvoorbeeld met allemaal hun eigen willetje, karakter, wensjes, gebruiksaanwijzingen en de wensjes van papa en mama en dat allemaal te samen. Tja zij weten de puzzel weer compleet te maken en hun eigen leuke dingen mee te doen.

Dansen, zingen, springen, voorlezen, knutselen, uitstapjes, gymmen en nog veel meer leuke dingen. Niets is te veel.

Wij waarderen enorm deze leidsters en daarom verrassen wij hun vandaag met een klein cadeautje voor hun veelzijdigheid.

Een zelfgemaakt cadeautje vindt ik zelf altijd super leuk om te krijgen. Het zegt voor mij meer dan een doosje merci chocolade gekocht in de supermarkt. Samen met mijn peuter en kleuter maakte wij een mooie raamhanger.

Als hij gaat draaien door de wind geeft het allemaal mooie prisma-kleurtjes af door de zonnestralen. (de kleurtjes geven symbolisch de veelzijdigheid van de leidster weer)

 (Morgen de foto van het cadeau en beschrijving want de leidsters lezen mee 😉 )

  

Geef een reactie

