Muis Jelle

Ken jij muis Jelle ?

Tellen met Muis Jelle was het 25e Kimio peuterboek van Betty Sluyzer.

  
Dat betekende feest en daarom heeft Mercis/Kimio een schattig en bruikbaar vingerpopje laten maken bij dit leuke telboek. Maar naast dat dit mooie boek en vingerpoppetje verscheen was er ook een mooie winactie.

Feliciteer Betty met haar 25e boek.

Ik werkte op dat moment als peuterjuf en ging met mijn peuters aan de slag. Samen maakte we een hele mooie slinger. Iedere peuter kreeg een vlag met een afbeelding van muis Jelle.

Nadat alle vlaggetjes gekleurd waren maakte we de slinger klaar en hup in de envelop op weg naar Betty.

  
Na een paar weekjes wachten kwam daar een brief ! HOERA !! Wij hebben de 1e prijs gewonnen !   

We kregen een super mooie grote muis Jelle pop.

De peuters van destijds zijn denk ik inmiddels pubers maar muis Jelle is nog steeds aanwezig in mijn klas en samen met hem tellen wij.

De collectie muis Jelle is inmiddels ook gegroeid. Muis Jelle heeft een boekentas met daarin natuurlijk het boek: tellen met muis Jelle en het vingerpoppetje. En we verder hebben een super leuke poster met een telversje in ons bezit.

  
De muis Jelle spulletjes zijn trouwens hier te koop.

In het boekje: Tellen met muis Jelle nodigt muis Jelle de peuters uit tot tellen. Eerst verzamelt hij zijn spullen: één zwemband, twee laarzen, drie emmers en vier bootjes en vijf vriendjes zoekt hij op om samen te gaan ze spelen. 

In 2007 heb ik Betty persoonlijk mogen ontmoeten en zij heeft toen ook mijn boekje gesigneerd. Super leuk !

  

Geef een reactie

