Prematuur (1)

Ik ben mama van 2. Onze kleuterzoon werd in december 2009 geboren na de uitgerekende datum.

In de zomer van 2011 bleken we sneller dan verwacht opnieuw zwanger te zijn van een klein wondertje.

Ik weet vooral door ervaringen van mezelf en van dierbaren dat zwanger worden en zwanger zijn een wondertje op zich is.

De eerste zwangerschap was zonder bijzonderheden verlopen en deze tweede zwangerschap ook. Alle controles waten goed, ik voelde me goed en genoot van deze zwangerschap.  

In februari 2012 ben ik aan het werk in mijn peuterklas. Ik ben zwanger van ons tweede wonder.  

De griep heerst en voel me niet fit. Gelukkig is het vrijdag en bijna weekend. Tijd om uit te rusten.

Op weg naar huis rommelt mijn buik. Het maakt me onzeker maar mijn vriend zegt: de uk is vast lekker actief.

Diezelfde avond ga ik op tijd naar bed. Voel me niet fit. 

Zaterdag gaat het een beter maar op zondag toch een grieperig gevoel. We gaan met onze peuter naar ballorig. Om even te proberen de onzekerheid opzij te zetten. Na een middagje spelen gaan we weer naar huis. Ik voel me toch echt niet fit, en bij thuiskomst heb een roze afscheiding. We bellen de verloskundige en mogen meteen komen.

Onze Peuter gaat even naar de oppas en wij naar de verloskundige. Na een eerste check is het tijd voor de echo en verder onderzoek. Opeens zegt de verloskundige: ik zie de vliezen. Het dringt niet echt tot me door.

Hij gaat bellen en hoor hem zeggen ambulance !!! O Nee niet weer !!  Bij de oudste vorderde de thuisbevalling niet en gingen we per ambulance naar het ziekenhuis.

Volgende week lees je hoe het verder ging.

One thought on “Prematuur (1)

Geef een reactie

