Prematuur 3

dinsdagnacht. Mijn buik rommelt. Ik vraag de verpleegkundige wat dit betekend. Zij verteld dat de weeënremmers zijn uitgewerkt en dat mijn lichaam daarop reageert.

Later die nacht krijg ik harde buiken. Op de verloskamer wordt ik aan de ctg gelegd. Ik voel me alleen. Mijn vriend slaapt thuis, de verpleegkundige volgt in een andere kamer de ctg en ik bedenk me opeens dat deze uk een deze dagen misschien geboren gaat worden.

Terug op de zaal realiseer ik me ook dat we nog geen helemaal geen naam hebben vastgesteld. Ik mail mijn vriend en geef mijn naamkeuze aan. (Ik blijk dit naar zijn werkmail te hebben gezonden 😕)

De harde buiken volgen steeds regelmatiger en smorgens rond half 11 wordt mijn bed verschoond en op het moment dat ik uit bed stap voel ik dat het kindje in mijn buik zakt.

Ik app mijn vriend dat hij moet komen. Hij is er snel, hij werkt gelukkig in de buurt van het UMCG. Zodra hij er is gaat alles opeens heel snel.

We gaan naar de verloskamer en daar wordt om 13.00uur onze dochter Roos geboren. (Bijna met vlies)  

   
 

Ze huilt en is roze !! Papa gaat meteen haar en met het medisch team mee naar een ander kamertje voor de check up. Onze kleine meisje lichter dan een pak suiker, iets groter dan 30 cm.

Welkom klein wonder !

Geef een reactie

