voorleestag.

De Nationale Voorleesdagen zijn bijba alweer voorbij. Speciaal voor deze mooie dagen in het jaar is hier de Voorlees tag.

Ik vond de tage op de site van http://www.jufmaike.nl .Neem de tag gerust over maar stuur je jufmaike.nl een berichtje als je het hebt geblogd? 

voorlees tag 
1. Hoe vaak lees je voor?

Ik lees elke dag voor het slapen gaan mijn zoon en/of dochter een verhaaltje voor. Maar ook regelmatig tussendoor ben ik met mijn kids op debank te vinden met een boekje dat zij graag willen lezen.  

  

In de peuterklas lees ik zowiezo dagelijks een boek voor. Meestal is dit tijdens de kring maar regelmatig ook nog 1 als afsluiting van de dag.

2. Wat is je favoriete voorleesboek? Mijn favoriete voorleesboek op dit moment bij mijn kleuter thuis is Jip & Janneke. Bij mijn peuterdochter is dit Liselotje en de verhaaltjes van Anna. In de peuterklas lezen we allerlei boekjes maar favoriet is lekker slapen Sam en de verhaaltjes van Pietertje Pet.

3. Wat is het favoriete voorleesboek van je kind(eren)? Mijn kleuterzoon heeft inmiddels al een hele boekencollectie maar groot favoriet is Jip & Janneke en het boek: de grote rode bus.

  
Peuterdochter is groot van van Anna  (Kathleen Amant) en Liselotje.

  
 
4. Waar werd je als kind het liefst uit voorgelezen? Ik denk ook Jip & Janneke en Ot & Sien.

Ik ben een groot fan van prentenboeken en heb inmiddels een kast vol. 
5. Hoe lees je voor? Ik lees voor met div. stemmetjes en in een rustig tempo. Lok tijdens het lezen de kinderen uit om te “mee te lezen” door vragen te stellen ed.

6. Waar lees je voor? Thuis lees ik overdag het boekje meestal voor op de bank. En savonds voor het slapen gaan gezellig op bed.

  

In de peuterklas zitten we gezellig bij elkaar op de vloer in de kring. Tijdens het lezen draai ik het boek naar alle peuters zodat zij het goed kunnen zien.

Ik lees voor met div stemmetjes en lok reacties uit bij de peuters door vragen te stellen. 
7. Wat is je voorleestip? Lees een voor boek voor dat past bij de leeftijd en belevingswereld van het kind. Bekijk de mooie illustraties. Maak er een leuk en gezellig moment van.

Geef een reactie

