Paasei knutselen

Op Pinterest vond ik deze afbeelding en ging er mee aan de slag in de peuterklas.   
In de berging ging ik op zoek naar de benodigde materialen. In de 1e instantie zocht ik de cilinderkralen van de kralenplank maar deze waren onvindbaar. 

  
Ik stapte over op het altenatief nl. Strijkkralen en vreeste voor een mislukt aktiviteit maar niets bleek minder waar.

  
 We gingen aan de slag met het rijgen van de strijkkralen aan de pijpenrager ! Ojee wat waren deze kralen klein ! Maar wat ging dit super goed !! De fijne motoriek werd flink op de proef gesteld. 

 
Na het rijgen knopte ik de uiteinden aan elkaar vast en boog er een eivorm van en bovenaan bevestigde ik een lint.  

Vervolgens koos de peuter een mooi kuiken uit en deze plaatste we met een druppeltje lijm in het midden van het ei. 

En klaar was onze paashanger.  

   

Geef een reactie

