Nijntje-huis

Bij ons in huis woont een Nijntje-fan. Dus toen grote broer een paar nachtjes ging logeren, ging ik met haar een dagje naar het Nijntje-museum in Utrecht !

Woensdagavond kochten we entreekaartjes via internet en op donderdag reisde wij per trein af naar Utrecht. Via een wandeling van circa 15 min door de mooie binnenstad kwamen wij bij het Nijntje-huis !!

  
En wat hadden we daar een leuke dag !!

Op internet las ik dat gemiddeld een bezoeker hier 2 uur verblijft. Maar wij verbleven hier …. 4 uur !! En nog  had mijn kleine dame er geen genoeg van.

 
Het Nijntje museum is een kijk, doe en ontdekmuseum voor de allerkleinste. De gemiddelde kinderleeftijd dat aanwezig was was denk ik 1 tot circa 4-5 jaar. 

Ik denk dat mijn zoon van 6 het ook wel leuk zou vinden maar zich sneller gaat vervelen. Voor veel dingen is hij al te groot. Denk aan fietsjes, glijbaan, ed.

Maar wat is er zoal te doen ? Heel veel !! Kijk maar mee …  

  De entree ligt tegenover het centraal museum. Hier zijn ook entreekaarten te koop. 

Eigenlijk is het Nijntje museum het Dick Bruna-huis.  Want niet alleen Nijntje is hier te vinden maar alle bekende vriendjes, dieren ed.


Overal zijn de illustraties van Dick Bruna te vinden. Super mooi !!  

 
Het huis is opgedeeld in div ellementen. Het huis van Nijntje, de Dierentuin, het museum, het ziekenhuis, het verkeer, kunstatelier.  

  Nijntje en haar vrienden zie je echt overal ! 

Er is zoveel te zien, te doen en te ontdekken !    

 
   
Meer informatie vindt je hier.

Ik vind het echt een aanrader voor een gezin met jonge kinderen. 

Geef een reactie

