Een nieuwe start !!


Hey, hoi, hallo hier zijn we weer. Een nieuw jaar en een nieuwe start ! En zoals je misschien wel al hebt gemerkt pak ik het bloggen weer op.

De afgelopen periode heb ik weinig geblogd door drukte & spanningen thuis en op de werkvloer. Ik had niet de rust en inspiratie om te bloggen terwijl er zoveel leuks voorbij is gekomen. (Misschien schrijf ik er nog blogjes over. Wie weet ☺)

Maar nu gaan we er weer voor. Voor mij ligt een nieuw jaar met een nieuwe start in het vooruitzicht. 

Een echte nieuwe start !!

Na 20 jaar te hebben gewerkt bij een en dezelfde werkgever ga ik per 15 januari aan de slag bij dezelfde werkgever maar nu in mijn eigen woonplaats.

Ipv bijna dagelijks 100km (50km heen en 50km terug) te rijden werk ik straks om de hoek. Ik blijf hetzelfde werk doen. Ik blijf juf van een peuterklas ! 

Het zal even wennen zijn. Nieuwe werkplek, nieuwe collega’s, alles nieuw. Maar ik ben blij en tevreden met deze nieuwe uitdaging.

Zoals gezegd was het afgelopen jaar een jaar met grote hobbels en bobbels. In April moest ik door een re-organisatie afscheid nemen van mijn peutergroep, stress omtrent het 3F-examen, een kind thuis dat opeens te vaak ziek was, opnieuw re-organisatie op komst. En dit laatste heeft mij enorm in beweging gezet omdat ik opnieuw begon te vrezen voor mijn baan. En dit bleek terecht. Onze locatie sluit nl zijn deuren.

Op het moment dat ik hoorde van de evt aankomende mogelijke veranderingen zette dit mij aan het denken. Wat wil ik, wat ga ik doen, wat kan ik? Blijf ik werken of stop ik er mee ?

Er kwam er een mooie vacature online en ik besloot te solliciteren.

Na 3 sollicitatie-gesprekken kreeg ik eindelijk het verlossende antwoord: ik werd aangenomen !

Spannend, leuk (ik blijf werken !) maar ook verdriet. Want afscheid nemen van een leuke werkplek doe ik niet zomaar. Maar nu met een leuke uitdaging in het vooruitzicht gaat het wel een stuk makkelijker.

Nog 1 weekje aan de slag op mijn vertrouwde plekje en dan … ga ik aan de slag in de nieuwe peuterklas. En ga ik werken met een andere methode nl.: Reggio Emillia. Iets totaal nieuws en anders dan Puk & Ko of Piramide. 

Een nieuwe uitdaging … een nieuw begin, ik heb er zin in !

Geef een reactie

